Wednesday, April 28, 2010

halooooo...

da lama x update blog ni...da bersawang pon...biasalah buzy ckit dgn keje...skang ni aku, muis, ngan leman keje satu tmpt kat beranang...alhamdulillah, wat masa nie sumenye ok je lalala...keje ok, boss pun ok, org2 kt sana sumenye ok2 laaa...tpi gaji ckit, sbb kitorg praktikal je kt kilang tu...tpi duet x jdi masalah coz bgi aku ape yg penting ialah pengalaman kerja kt situ...

sebelom aku msuk kilang kt beranang, ada bnyk juga tawaran keje aku dpt...sumenye best2, mcm samsung, wilayah sultan iskandar as safety officer...tpi aku x leh nk pegi sbb transkrip aku xde...coz klj tahan transkrip aku...nk wat cmne mybe bkn rezeki aku...xpe aku x esah...

utk tahun ni aku plan nk cri pengalaman sebanyak mn yg boleh...dan aku nk kumpul duet bnyak2...bila dah smpi satu tahap simpanan aku dah cukup, aku plan aku nk bukak business aku sndiri...coz hnya ada satu cara je nk hidup senang kt dunia ni dgn cara business...coz Rasulluallah S.A.W pun business jgk...

sebenarnye ada bnyak sbb knp aku nk bukak bisnes..sbb utama mestilah aku nk tlg family aku...dan sbb kedua aku nk tlg member2 aku yg x bekerja..inilah impian aku yg masih x tercapai lg smpi skang...tpi insyaallah aku leh capai impian aku satu hari nanti...

2 comments:

  1. amin.... ak doa kn smoga ko bjaya dok. cmtu la, xkre apa halangan pn life still need to go on.

    ReplyDelete