Wednesday, December 8, 2010

kepulangan yg dinanti...

6 Disember 2010- arini merupakan hari yg paling aku dan keluarga aku nantikan...kepulangan mak ngan abah yg disayangi dari tanah suci mekah...pagi2 lagi aku dah bangun solat subuh dan siap2 nak jemput mak ngan abah kt airport...x sabar nk jumpa mak ngan abah...kul 8 pagi aku ngan family aku da gerak...sampai kt airport senai mmg ramai org yg menunggu org yg mereka sayangi balik dari mekah...lama juga lah kitorang tggu jemaah haji untuk keluar dari airport..kul 9.45 barulah diorang leh keluar dari airport...time tu mmg berasak-asak la org nk sambut fmily diorang...aku pun menyelit la jgk sbb nk sambut mak ngan abah...lama jgk giliran mak ngan abah nk keluar...risau ada, gembira ada, sedih pun ada...jantung ni mcm da nk gugur tggu mak ngan abah keluar...Polis dgn Rela mmg kawal ketat arr pergerakan kitorang...tepat kul 11 pagi mak ngan abah pun keluar, aku nmpak je mak ngan abah terus aku sambut tangan diorang...memang sedih arr time tu..mak terus kucup pipi aku...rasa sebak giler...tapi time aku salam abah, abah nmpak x sehat je, muka abah sedih jerr...rupe2 nye abah demam sejak ari pertama abah kt mekah...tpi allhamdulillah abah dapat kerjakan haji dengan sempurna...badan abah kurus sgt x mcm dulu berisi...x sampai hati tgk abah cmtu...ape2 pun aku berterima kasih pada ALLAH S.W.T kerana melindungi kedua ibu bapa aku selamat pergi dan balik dari kota mekah...maybe dan insyaallah suatu hari nanti aku akan menyahut seruan haji pulak...ape2 pun aku sayang mak ngan abah yang telah membesarkan aku...x dapat nk balas jasa diorang hanya dengan doa yg mampu aku berikan...

1 comment:

  1. alhamdulillah... bgs la klau sme slamat sampai. nnt turn kita plak dok. kt g skali nk?? hehe.

    ReplyDelete