Sunday, December 6, 2009

ke mn aku lepas nie???

sedar x sedar da abis pon bljr kt klj yg cekik darah nie...alhamdulillah~~
tpi ke mn plak aku nk pergi lepas nie??? smbung bljr??? kerja??? or jdi usahawan??? ntah lahhh, nk smbung bljr tpi sen xde...cmne tu??? kos kehidupan semakin lama semakin meningkat, sama ada kita suka atau pon x itu adalah realitinye...sedikit demi sedikit kos meningkt, mungkin kita x rase sbb slama ni mak ayah kita yg tanggung, but lps nie sapa yg tau??? hurmmmm, tawakal tnpa usaha xkan mmbawa kita kemana-mana, itu adalah kerja yg sia-sia je...jika satu pintu tertutup masih ada bnyk lgi pintu kejayaan yg masih terbuka, tpi malangnya kita hanya memandang pada pintu yg tertutup dan kita lupa akan pintu-pintu kejayaan yg masih ada dan menunggu kita utk diterokai...tpi dimanakah pintu-pintu kejayaan itu??? adakah kita perlu menunggu peluang dtg bergolek tanpa usaha???

so, sedarlah cepat utk kita bertindak ke arah kejayaan itu sendiri...jgn hnya bergantung harap pd org laen sje...firman ALLAH yg bermaksud: " Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri yg mengubah nasibnye"
so, da terbukti yg kita perlu mengubah nasib kita sendiri...ape lagi yg kita tunggu carilah dan berusahalah utk mendapatkn sesuatu kejayaan yg hakiki...

No comments:

Post a Comment